CASE: LIUKUOVITUKKU
DIGITAALINEN MARKKINOINTI KASVATTAA LIUKUOVITUKKUA
”Ilman jatkuvaa datan päältä toteutettavaa optimointia, ei mainonnasta saataisi kunnolla tehoja irti kasvun saavuttamiseksi.”
Haaste
Menetämmekö myyntiä jatkuvasti ja kuinka paljon? Tämä oli kysymys, joka vaivasi Liukuovitukun yrittäjän mieltä.
Itse tehdyn markkinoinnin kautta tuli kyllä myyntiä, mutta takaraivossa oli koko ajan ajatus, että tämän voisi tehdä tuloksellisemmin. Google Ads-mainontaan panostetut eurot eivät tuntuneet tuottavan tarpeeksi, jotain piti tehdä.
Menetämmekö myyntiä jatkuvasti?
Ratkaisu
Liukuovitukku valitsi Digiteamin Google Ads-mainonnan ja Facebook-mainonnan kumppaniksi. Digiteam hoitaa Liukuovitukun hakukonemainontaa sekä Facebook-mainontaa aktiivisella otteella.
Mainoskampanjoihin, budjetointiin, mainosteksteihin ja avainsanastoon tehdään jatkuvasti muutoksia ja pientä viilausta. Muutoksissa hyödynnetään asiakkaan Google Analytics web-analytiikka dataa, josta haetaan tietoa verkkokaupan kävijöistä, käytöstä ja tuloksista.
Ilman jatkuvaa datan päältä toteutettavaa optimointia, ei mainonnasta saataisi kunnolla tehoja irti kasvun saavuttamiseksi.
Yhteistyö
Liukuovitukun ja Digiteamin yhteistyö koostuu seuraavista palveluista:
Google Ads-mainonnan kehittäminen
Facebook-mainonnan kehittäminen
Web-analytiikkatiedon analysointi
Tulokset
ROI
Mainontaan sijoitettu rahasumma saadaan moninkertaisena takaisin. Mainonta on erittäin kannattavaa.
MYYNTI
Myyntiä on saatu kasvatettua huomattavasti Digiteamin kanssa verrattuna aikaisempaan, itse toteutettuun mainontaan nähden. Mainonnan kautta verkkokauppaan saadaan oikeita asiakkaita, ei vain klikkailijoita.
MEDIABUDJETTI
Yhteistyön tavoitteena oli saada enemmän irti Google Ads-mainontaan käytetystä mediabudjetista, ei niinkään pienentää sitä. Tällä hetkellä mediabudjetista saadaan paljon enemmän myyntiä samansuuruisella investoinnilla kuin aiemmin.